В Україні активно збільшуються площі під лохиною

Поділитись

В Україні активно збільшуються площі під лохиною

Прогнози зростання українського ринку лохини на найближчі роки на сьогоднішній день показують зростання площ під даною культурою мінімум на 600 га на рік. І якщо кількість плантацій під голубикою зростатиме тими темпами, якими вона зростає сьогодні, то на ринок цієї ягоди в Україні чекають великі потрясіння. І в цій ситуації на ньому залишаться лише найефективніші гравці.

Як зазначив Євген Харлан, директор зі стратегії та розвитку компанії «Нікдарія» (TM IBerry), прогнозувати сьогодні як розвиватиметься ситуація на ринку лохини неможливо, тому що гравці ринку не мають ряд важливих показників, які необхідні при цьому.

«Тим часом у нас є два способи аналізу ситуації на ринку. Перший спосіб – аналіз даних виданих державних компенсацій вартості саджанців, а другий – спілкування з виробниками посадкового матеріалу щодо планів їх продажу наступного сезону. Виходячи з цих даних, ми робимо висновок, що щорічно площі під голубиною збільшуються, як мінімум, на 600 га», – робить висновок директор зі стратегії та розвитку компанії «Нікдарія».

При цьому він зазначає, що ягідний бізнес компанії «Нікдарія» стартував у 2016 році, а посадка саджанців лохини проводилася протягом 2017-2018 років. “І тільки сьогодні ми вийшли на перші необхідні нам обсяги виробництва, щоб отримати самоокупність господарства за результатами сезону”, – каже Євген Харлан.

При цьому компанія «Нікдарія» на сьогодні входить до ТОП-5 найбільших виробників лохини в Україні. Під цю культуру тут відведено близько 100 га площі. Крім того, на 15 га вирощується спаржа, а ще на 4 га – жимолість.

«Ми вважаємо себе найбільш інноваційним ягідним господарством в Україні – більшість наших виробничих процесів є автоматизованими. Наприклад, облік та контроль збору ягоди. Завдяки цьому ми маємо можливість відслідковувати в холодильнику кожну скриньку зібраної продукції – де, коли та в яких умовах вона була зібрана», – зазначає Євген Харлан.

Гравець українського ягідного ринку звертає увагу також на такий важливий економічний процес в Україні, як дефляція та його вплив на ягідний бізнес.

«Інфляція в Україні за підсумками року, швидше за все, становитиме близько 10%. Але більш ефективно і правильно говорити про дефляцію. Вона складає 24%. Про що це каже? Про те, що якщо ви свою продукцію цього року не продавали дорожче ніж на 24%, то фактично ви зазнали втрат в абсолютних показниках.

Це звучить дуже страшно, тому що наше господарство реалізовувало лохину в поточному сезоні не дорожче, ніж минулого року, а навпаки – дешевше. Якщо дивитися на це у номінальних показниках, то ми реалізовували лохину дешевше на 24% — якраз на показник дефляції. При цьому у нас збільшилася собівартість виробництва, але при цьому ми не виграли», – резюмує Євген Харлан.

Джерело