В Duty free Борисполя діє масштабна контрабандна схема

Поділитись

В Duty free Борисполя діє масштабна контрабандна схема

В аеропорту “Бориспіль” діє масштабна контрабандна схема з продажем товарів з магазинів Duty free. В одні руки продають по 30 тис. пляшок горілки або понад 10 тис. пляшок віскі або майже по 6 тис. упаковок цигарок. Усі ці та інші товари згодом збуваються на так званому “сірому ринку”: прямо з рук або в кіосках, які не мають для цього відповідного дозволу.

В Duty free продається іноземний товар, що не переходить кордону. Іншими словами, він не розмитнюється, а отже, з нього не сплачуються ні акцизний податок при ввезені, ні ПДВ.

Як працює схема

Кількість товарів, які одна людина може купити одним чеком, обмежена. Наприклад, це може бути 10 пляшок, 4 блоки цигарок. А от самих чеків може бути безліч: на них ліміту нема.

Тому бориспільські ділки списують товар з Duty free на кожного пасажира, який перетинає кордон.

“Наприклад, пройшло сьогодні через Бориспіль, або якийсь інший магазин, 100 пасажирів, а вони пишуть 100, 200, 400 блоків було реалізовано. Тобто, це фіктивні продажі”, – пояснює суть схеми народний депутат від “Слуги народу” Андрій Холодов.

При цьому він припускає, що допомагати контрабандистам в її реалізації можуть співробітники Державної прикордонної служби. “Не знаю, де контрабандисти беруть інформацію про кількість пасажирів, можливо, у прикордонників”, – зазначає він.

Після виводу неоподаткованого товару з аеропорту його продають практично по всьому Києву. “Біля кожної станції метрополітену існують кіоски, або людина з рук продає цю продукцію”, – розповів Холодов.

Скільки заробляють контрабандисти та хто їм допомагає

Схема з незаконним продажем товарів Duty free приносить її організаторам, а отже, наносить збитків державному бюджету України, на 10 млрд грн – 13 млрд грн. При цьому до неї можуть бути причетні кілька контролюючих органів.

“Це митниця, тому, що вона і оформлює такі товари, повинна слідкувати. Це органи, які відповідають за перетин митного кордону, тобто прикордонна служба”, – розповідає експертка з оподаткування Тетяна Потопальська.

Хто організатор

У матеріалі УНІАН зазначається, що українською мережею Duty free володіє бізнесмен Артур Гранц. Він також контролює грузинську та вірменську мережу, а ще є співвласник українського журналу Forbes.

Покровителем його Duty free-бізнесу в статті називається нардеп, член групи “Довіра” Андрій Іванчук.

“Він особисто був присутній на відкритті магазинів Гранца і навіть потрапив у об’єктиви фотоапаратів”, – повідомляє УНІАН.

Про причетність Іванчука до схеми заявляє, згідно з матеріалом видання, і Андрій Холодов. “Він має партнерські стосунки з Гранцом. Було багато інформації на ринку, що Іванчук має стосунок до аеропорту “Бориспіль”, до магазинів Duty free”, – запевняє депутат.

“Крім того, директор низки компаній Гранца – Юрій Грищенко – був помічником Іванчука двох попередніх скликань. Саме з подачі Іванчука, компанії Гранца вибивали собі приміщення в оренду в аеропортах за дуже заниженими цінами”, – зазначається в матеріалі.

Джерело