Українська молочна галузь потребує підтримки у просуванні продукції на експорт

Поділитись

Українська молочна галузь потребує підтримки у просуванні продукції на експорт

Якщо не зважати на складну політичну ситуацію в державі, то можна сказати, що для виробників молока рік 2021 був досить вдалим, це і висока закупівельна ціна на молоко-сировину і досить багатий врожай на майже всі фуражні культури, а ще відносне зменшення негативного впливу на діяльність людини коронавірусного психозу, якщо порівнювати з минулим роком. Таку думку висловив співзасновник і керівник проектів American Dairy Technology Іон Морару.

Але все-таки кілька «труднощів», з якими стикалися українські виробники молока, варто виділити:

  • по-перше, це постійний необґрунтований комерційний тиск на молочні ферми, який не дає їм можливість мати кращу рентабельність;
  • по-друге, небажання або невміння більшості українських виробників молока працювати над собівартістю;
  • по-третє, слабка діяльність державних органів та структур, яка була би на користь українському молочному скотарству.

“Аби ніхто не заважав українському виробнику молока і була хоча би мінімальна підтримка держави з просування української молочної продукції на експорт, то ця галузь розвивалася би в Україні набагато веселіше і перспективніше”, – впевнений експерт молочної галузі.

Щоб бути ефективним виробником і мати успішний молочний бізнес, необхідно робити інвестиції. На думку Іона Морару, найперше необхідно «декомерціалізувати» ферму, а вже потім можна інвестувати, як приклад, у американську генетику, в оптимізацію роботи людей в процесах, у роботу по відтворенню худоби та в правильний комфорт для корів.

“Справжнім трендом в розвитку українського молочного скотарства має бути продовження позитивної тенденції по стабілізації поголів’я корів на промислових фермах, робота над збільшенням продуктивності корів та бажання виробників працювати над собівартістю”, – ділиться своїми очікуваннями пан Іон.

Яких цін на молочну продукцію очікувати на початку нового року?

На це запитання можна впевнено відповісти так: що основними, що глобальним, що локальним трендами молочного ринку будуть залишатися високі ціни на молочну продукцію і ця тенденція, за словами Морару, буде не тільки на початку нового року, а і протягом першого півріччя так це точно.

Закінчення 2021 року у молочній галузі було досить емоційним. Це пов’язано з пропозицією кількох молокопереробних підприємств знизити закупівельну ціну на молоко-сировину. Експерт впевнено відповідає, що вже не перший рік аргументовано на основі реальної аналітики, він пояснює, що виробникам молока першочергово необхідно працювати над оптимізацією собівартості. Він впевнений, що ця ситуація з ціною на молоко тимчасова, тому треба бути готовими працювати і бути ефективним в реальному світі з реальною ринковою економікою, а все інше нехай лишиться популістам. Тому що “проблеми” переробників можуть стати “проблемами” виробників і навпаки.

“А я всіх вітаю з прийдешнім новим роком, бажаю вам здоров’я, а ваші корови і телята щоб не хворіли, мали високі надої та середньодобові прирости, а також високих врожаїв та мудрості в прийнятті правильних рішень”, – привітав зі святами читачів AgroTrend Іон Морару.

Джерело: agrotrend.com.ua