Чи допоможе зниження ПДВ до 14% зменшити ціни на соняшникову олію

Поділитись

Чи допоможе зниження ПДВ до 14% зменшити ціни на соняшникову олію

У лютому цього року Президент Володимир Зеленський підписав закон про зниження ставки ПДВ з 20% до 14% для виробників окремих видів аграрної продукції, проте це ніяк не посприяло зниженню цін на соняшникову олію в Україні, яке вже в два рази дорожче, ніж в ЄС.

“Те, що знизили ПДВ для аграріїв – ніяк не зменшує їхнього бажання заробляти все більше і більше”, – коментує політолог Кирило Сазонов.

Великі гравці ринку знають, що імпортери в країну не зайдуть, тому на внутрішній ринок можуть продавати продукт за світовими цінами, пояснює він.

“Українська аграрна галузь дійсно заробляє мільйони доларів, успішно освоює зовнішні ринки. І ніхто не відміняв простої гри в експансію, коли на внутрішньому ринку ціни піднімаєш, оскільки все одно ніхто з імпортерів сюди не зайде, і за рахунок цього можна працювати на зовнішньому”, — пояснює він.

Цим і пояснюється те, що відбувається зараз на ринку соняшникової олії в Україні, коли ціни на вітчизняний продукт у два і більше разів перевищують європейські, вважає Сазонов.

“Якщо наша олія коштує за кордоном дешевше ніж в Україні, значить мова йде про експансію. За рахунок високої ціни для українців вітчизняні виробники можуть дозволити собі дешевше продавати продукт на зовнішніх ринках і тим самим освоювати нові ринки збуту”, — говорить він.

Сприяє їм те, що в Україні фактично відсутня конкуренція і тому великі агровиробники задають потрібні їм тренди, уточнює Сазонов.

“Великі агрохолдинги тут грають ключову роль, тому що вони задають моду, дрібні фермери у нас не настільки розвинені, щоб, наприклад, диктувати ринку якісь умови. По-друге, дрібним фермерам набагато важче і набагато дорожче виходити на зовнішні ринки, з цим нічого не поробиш. Не ті можливості, не той лобізм, тому великі агрохолдинги задають погоду і диктують всі умови. Що більший бізнес, тим більше ти знижуєш свої витрати”, – підкреслює Сазонов.

Джерело